Perokresba © Miroslav Vomáčka, A4, 6/2015
Mladší z vozítek, tzv. HOBA II, vznikla kolem roku 1979 přestavbou Oskara 54. Základním znakem tohoto vozítka je laminátová karoserie vyrobená jako jeden kus a sdružené zadní svítilny použité ze Škody 100. Přední sklo je ploché z jednoho kusu. V přední masce jsou umístěna 4 kulatá světla. Přepínače blikačů a světel a stěrače jsou ze Škody 1000MB. Sedačky anatomického tvaru jsou jako jeden kus vyrobeny zcela nově.
Vozítka HOBA Františka Honce představují vrchol české amatérské automobilové konstrukce a designu. Jejich přínos je nutno posuzovat zejména z pohledu na dobu ve které konstruktér tvořil, protože 70. léta minulého století jsou jinak poznamenána morálním i duševním útlumem celé české společnosti.
Do dnešních dnů se dochovaly všechny tři vozítka HOBA a jsou výtaným zpestřením všech veteránských setkání.
Čerpáno: motomagazin.cz
VENDY atelier - (63) |
Pivoň lesní - (13) |
Akt - (11) |
Věstonická Venuše - (10) |
Čtyřlístek štěstí - (10) |
Trabant 601 - (10) |
Traktor Holland - (10) |
Chopper Yamaha Virago XV 125 - (9) |
Holubice - (9) |
Václav Havel - (9) |
dobrá nálada - (9) |
Adam a Eva z Moravy - (9) |
PRAGA PICCOLO - (9) |
Praga V3S - (9) |
Rotunda - (9) |
Kohout - (9) |
Bafíci - (9) |
Sněhová fréza - (9) |
Ovce domácí - (9) |
Český lev - (9) |