Váš reklamní servis

Ford T Snowmobil

© Miroslav Vomáčka

Perokresba A4, 12/2010

Autoveterán - stará Fordka "vytuněná" pro zimní podmínky


Autoveterán, perokresba 

Ford T Snowmobil z roku 1922 byl první předchůdce sněžného skútru.

Základem pro něj byl legendární Ford T, vyráběný v USA od roku 1908, ovšem s modernější karoserií. Tuhé nápravy vozu byly odpruženy listovým perem a jeho čtyřválcový motor dával výkon 20 koní (15 kw).

Ford T byl dlouhý 3,4 m, široký 1.68 m a podle provedení vysoký až 1.8 m. Verze pro první snowmobil byla vybavena na zadní nápravě čtyřmi koly, opatřenými kovovými pásy a vpředu nahradily kola dvě řiditelné lyže. Majitel patentu, jistý Virgil D. White, vyráběl i verzi s užším rozvorem kol, přizpůsobeným tehdy používaným saním, aby se jeho motorové saně mahly pohybovat v jejich kolejích. První čtyři kusy byly v zimě používány americkou poštou pro doručování spěšných zásilek.

Snowmobil mohl i na sněhu dosahovat rychlosti okolo 50 km/hod. Výměna kol za lyže a pásový pohon prý byla tak jednoduchá, že ji zvládl během pár minut každý farmář. Patent se ujal i jako sandmobil, tedy písečné auto, a úspěšně jezdil v Jižní Africe, Alžírsku a v Egyptě. Mezi lety 1924 až 1929 se těchto pásových vozidel vyrábělo ročně až 3300 kusů.

Model: Ford T Snowmobil
Zdvihový objem: 2898 ccm
Počet válců: 4
Výkon: 20 k/14,7 kW
Maximální rychlost: 50 km/h na sněhu
Rok výroby: od roku 1922
Výrobce: Ford Motor Company

  Ford T - zimní varianta

Třída/značka: 

Náhodný výběr perokreseb, kreseb a ilustrací na tomto webu

Luděk Munzar
Luděk Munzar
Pivo
Pivo
Klement Gottwald
Klement Gott...
Milada Horáková
Milada Horák...
Komárovice
Kovboj
Kovboj


Copyright © 1992 - 2019. All Rights Reserved.