Váš reklamní servis

Praga NDO

Perokresba © Miroslav Vomáčka, A3, 4/2015


Praga NDO je typ autobusového podvozku, který vznikl v Československu ve druhé polovině 30. let 20. století, na kterém vznikaly stejnojmenné autobusy a autokary. Výrazněji se rozšířily až po druhé světové válce. Velké dodávky v počtu desítek kusů začaly roku 1947. Prvních 14 vozů Praga NDO bylo vyrobeno v letech 1938 - 1939 pro Elektrické podniky města Brna. U vozů do roku 1947 pravděpodobně většinu karoserií zhotovila firma Sodomka Vysoké Mýto.

Praga NDO
Typ NDO
Výrobce Praga
Vyráběn v letech 1938–1948
Technické údaje
Délka 9860 / 10200 /
10550 / 10600 mm
Šířka 2300 / 2500 mm
Výška 2800 / 2900 / 2950 mm
Pohotovostní hmotnost 7690 – 8070 kg
Obsaditelnost (sezení:stání) různá (viz text)
Pohonné jednotky
Motory
Motor Praga NDO
Výkon 80,9 kW
Motor Praga NDO
Výkon 91,9 kW
Převodovky
Převodovka Praga Wilson
Druh poloautomatická
Počet převodových stupňů 5

Čerpáno Wikipedie: http://cs.wikipedia.org/wiki/Praga_NDO 

 

Další ilustrace Praga:

Praga

 

 

Foto: 
Praga NDO
Praga NDO
Třída/značka: 

Náhodný výběr perokreseb, kreseb a ilustrací na tomto webu

Emil Hácha
Emil Hácha
Tatra 57 - František Dvořáček
Tatra 57 - F...
Aeroplán
Žáby
Akt
Velorex
Velorex
Častohostice
Čarodějnice
Čarodějnice

  

 

 



Tento web běží na hostingu C4.cz
na redakčním systému DRUPAL.
Motor Journal Veterán-sk - slovenský časopis
••• Galerie Talent ART •••

  


Copyright © 1992 - 2019. All Rights Reserved.